Talán 2 hete bukkant fel egy első szériás fehér Subaru Impreza WRX a munkahelyem parkolójában. Ez az a széria, amit többek között Richard Burns, Colin McRae, és Carlos Sainz tett híressé. 1993-tól 2000-ig gyártották.
Teljesen véletlenül kiderült, hogy az említett jármű az egyik kolleganőmé. Néztem is nagyot. Szőke családanyákra nem jellemző jármű, még itt Írországban sem. A beszélgetés során mesélte, hogy nemrég vették a 330 lóerős gépsárkányt. Ma végre úgy alakult, hogy tudtam néhány fotót készíteni róla.
Az autó 98-as, ez a rendszámából kiderül. Itt Írországban az első két szám az mindig az első forgalomba helyezésnek az éve, a következő betű az adott megyére, vagy városra utal, és a végén a számok pedig, hogy abban az évben hányadik regisztrált autó. Tényleg nagyon szép állapotú, mindössze 78000 mérfölddel (kb.: 125000km) az órájában. A belseje is kifogástalan, és a hangját is volt lehetőségem meghallgatni. Gyerekek a BUBU nem hazudik! Természetesen van benne turbónyomás mérő, és egy úgynevezett turbo timer is. Ez utóbbi arra szolgál, hogy megvédje a turbót. Elindításkor nem engedi addig használni, amíg el nem éri az üzemi hőfokot. Használat után, pedig addig nem lehet leállítani a motort, amíg a turbó vissza nem hűl. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy megállsz, kiveszed a kulcsot, bezárod az autót, és az autó ketyeg tovább, amíg az elektronika le nem állítja. Hasznos extra a motor védelmében.
Végül az említett képek. A körülmények nem voltak ideálisak, mondhatni tipikus ír időjárást fogtam ki, ezért nem a legtökéletesebb minőségűek.